YoWindow.com Forecast by yr.no



ZE ZÁJMOVÉHO KROUŽKU GYMNASYIKY - ZDE

Fotografie ze školy v přírodě - ZDE

Pozvánka na Setkání rodičů dětí se SVP na téma inkluzivní vzdělávání - INFORMACE

PŘÍMĚSTSKÝ TÁBOR 19. – 23. 8. 2019 - LETÁK

Tábor s golfem - LETÁK

Příměstský tábor organizace Veselá věda - LETÁK

NÁBOR ŽÁKŮ 1. TŘÍD - POJĎ HRÁT HOKEJ - LETÁK

Environmentální vyúčtování - ZDE




17. 6. - školní výlet, Frenštát pod Radhoštěm (3.A,B)

17. 6. - exkurze – Vítkovice (vybraní žáci)

17. 6. - školní výlet – Velehrad (8.A)

19. 6. - školní výlet – Marlenka, Zámek Frýdek – Místek (1.C, 5.B)

20. 6. - mobilní planetárium

21. 6. - mobilní planetárium






Jídelní lístek najdete na stánkách ZŠ Moravská

Nabízená jídla si můžete prohlédnout zde









Projekt NENECH TO BÝT - stránky projektu


Příručka pro rodiče - JAK ZAJISTIT BEZPEČNOST DĚTÍ NA INTERNETU








Podpořte projekt






2017-18
2016-17
2015-16
2014-15
2013-14
2012-13
2011-12
2010-11
2009-10


Počet návštěv od 30. 3. 2016

počítadlo.abz.cz

Základní informace o škole

Základní škola Havířov na ul. K. Světlé byla založena v roce 1968. Škola, kterou v současné době navštěvuje 429 žáků, je pavilónového typu se světlými chodbami a velmi pěkným nádvořím, na kterém žáci tráví za příznivého počasí přestávky a které využívají rovněž k výuce a mimoškolní činnosti.

Prostory pro výuku jsou dostatečné. Kmenové třídy jsou doplněny odbornými učebnami F, CH, PŘ, HV, VV, třemi učebnami VT, dvěma učebnami cizích jazyků, dílnami a cvičnou kuchyňkou. K pohybovým aktivitám ve výuce i v rámci školních sportovních soutěží a akcí žáci využívají prostornou tělocvičnu, baletní sálek, víceúčelové hřiště s běžeckou dráhou a skokanským sektorem (vše s umělým povrchem) a travnatou plochou pro další sportovní vyžití.

Vyučující i žáci mají přístup na internet, k dispozici vyučujícím jsou rovněž kopírovací a laminovací stroje, scanner a všechny učebny jsou vybavené dataprojektorem a 17 interaktivními tabulemi. Učebny se využívají nejen pro výuku, ale i pro zájmovou činnost. Ve škole je k dispozici rovněž žákovská a učitelská knihovna. Materiální vybavení školy je na velmi dobré úrovni, pravidelně se obnovuje a doplňuje.

Ve škole jsou vybudovány bezbariérové vstupy do přízemí pavilonů a tělocvičny, ve spojovací chodbě jsou instalovány dvě šikmé schodišťové plošiny pro invalidy.

Naše škola nabízí žákům zájmové kroužky a celou řadu pedagogy organizovaných školních i mimoškolních akcí, kterými obohacujeme volný čas dětí. Do povědomí široké veřejnosti již vstoupila profilace naší školy, a to výukou gymnastiky pro pohybově nadané dívky prováděnou formou nepovinného předmětu a zájmových kroužků. Tato pohybově taneční činnost je přístupná i pro chlapce. Dále se žákyně mohou zapojit do cvičení v týmu Maniak aerobik.

Výuku cizích jazyků je organizována od 1. ročníku – anglický jazyk, od 7. ročníku si žáci volí z dalších jazyků (německý, ruský jazyk).

Součástí práce naší školy je zapojení do projektů dotovaných státem, Evropskou unií, regionálními firmami. O naší úspěšnosti se můžete dočíst v záložce „Škola a projekty“.

Úspěšně spolupracujeme s mateřskými školami, pořádáme pro budoucí prvňáčky sportovní soutěže, projektové dny a umožňujeme jim setkání s našimi žáky a vyučujícími přímo v hodinách. Pro rodiče budoucích prvňáčků každoročně připravujeme Den otevřených dveří spojený s programem a prohlídkou školy.

Žáci školy mají zajištěné stravování ve školní jídelně s možností výběru až ze tří jídel (objednávání probíhá po internetu) a dále mají k dispozici školní bufet.

Školní družina má 4 oddělení s klasickým vybavením.



1. Vzdělávání

  • ve šk. roce 2018/2019 vlastní školní vzdělávací program Harmonie ducha i těla se zaměřením na pohybovou výchovu, informatiku, cizí jazyky ve všech ročnících

  • podpora vytváření zdravého a příjemného klimatu ve škole

  • podpora výuky cizích jazyků a informatiky zařazováním volitelných a nepovinných předmětů

  • zařazování projektové výuky do vzdělávacího programu

  • zapojení do krátkodobých i dlouhodobých soutěží, olympiád, podporování zájmové činnosti jednotlivců nebo skupin žáků (podpora sportovních, hudebních nebo jazykových talentů, žáků nadaných v matematických či přírodovědných oborech)

  • získávání grantů pro zvyšování kvality ve vzdělávání

  • prohlubování multikulturní výchovy při výuce

  • výuka čtenářské a finanční gramotnosti, ochrana člověka za mimořádných událostí, dopravní výchova, obrana státu, zdravý způsob života, etická, mediální a sexuální výchova, problematika šikany, kyberšikana a obecné kriminality

  • soustavná spolupráce s MŠ ve spádové oblasti


2. Škola a rodina

  • efektivní komunikace mezi učiteli a žáky, vyučujícími a rodiči, vedením školy a pedagogickými pracovníky

  • využití tradičních akcí školy (třídnické hodiny, třídní schůzky rodičů, školy v přírodě, lyžařské výcvikové kurzy, exkurze, výlety, projektové dny)

  • nabídka volnočasových aktivit pro žáky v odpoledních hodinách

  • aktivní práce Školního parlamentu

  • organizace Dnů otevřených dveří, zvláště pro rodiče a děti z mateřských škol a širší občanskou veřejnost

  • spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou, Speciálním pedagogickým centrem, s městskou a státní policií, odborem sociálněprávní ochrany dětí při MMH

  • vhodná motivace zákonných zástupců, aby měli sami zájem pracovat v SRPŠ, Radě školy nebo při školních akcích


3. Vnější prostředí

  • vybudování školy otevřené pro všechny - rodiče, zájmové organizace - podpora aktivit kroužků v odpoledních hodinách)

  • otevření školy veřejnosti v oblasti sportovního vyžití ve sportovním areálu

  • důslednou prezentací zlepšení informovanosti veřejnosti o veškerých aktivitách školy – public relations, a tím docílení pozitivního image školy, vlastní logo školy, propagační materiály o škole

  • vydávání školního časopisu KAROLINKA

  • informační tabule při třídních schůzkách

  • pravidelná aktualizace internetových stránek školy

  • vyhledávání dalších partnerů pro možnou spolupráci

  • pokračování v dobré spolupráci se zřizovatelem školy

  • zajišťování sponzorů školy


4. Materiálně - technické vybavení školy

  • zvýšení kvality vybavení odborných učeben: VT1, VT2, VT3, CJ1, CJ2, VV, F, CH, PŘ, dílny, cvičná kuchyňka

  • vybavení zbývajících tříd stavitelným nábytkem

  • moderní atletická dráha a skokanský sektor

  • vybavení kabinetů učitelů a odborných učeben další PC technikou, propojení internetovou a intranetovou sítí

  • vnější plášť školy je kompletně revitalizovaný – výměna všech oken, zateplení obvodových zdí, nové fasády a barevné řešení jednotlivých pavilonů i s logem školy

  • rekonstrukce chodníků v okolí školy

  • nový nábytek, opravy dveří a podlahová krytina ve školní jídelně

  • zlepšení celkového prostředí školy v případě schválení nadačních projektů

  • zlepšení přírodního okolí školy – vykácení poškozených a zdraví ohrožujících dřevin a vysazení nových


5. Oblast personalistiky

  • podpora a vytváření podmínek pro celoživotní vzdělávání učitelů (dlouhodobé, rozšiřující a specializační studium, hlavně studium cizích jazyků, ale i krátkodobé monotematické akce)

  • komunikace se všemi zaměstnanci školy, nejen při řešení problémů

  • správná motivace pedagogického sboru při formování vztahu pedagoga ke škole

  • týmové řešení problémů v rámci dobře fungujících předmětových komisí, celého pedagogického sboru a vytváření pozitivního klimatu školy

  • udržení maximální aprobovanosti všech vyučujících

  • vytvoření optimálních podmínek pro práci pedagogů

  • vyhledávání silných a slabých stránek vzdělávacího procesu na základě vlastní autoevaluace, odhalování možných rizik a nacházení nových příležitostí pro rozvoj školy


Naším společným cílem je nastavit takový styl práce, který otevírá žákům prostor k individuálnímu způsobu osvojování učiva, což je motivuje a aktivuje. Musíme využívat všech schopností dětí, především jejich přirozené zvídavosti a touhy po samostatnosti. Vytvářet podmínky pro to, aby žák chodil do školy rád a se zájmem. Přesvědčit ho o tom, aby chápal učitele jako zkušenějšího člověka, u kterého hledají pomoc, aby se sám zajímal o učitele a společnou práci. Chceme u žáků rozvíjet kompetence, které jsou nezbytné pro život v 21. století a vybavit je schopnostmi umět se učit, umět řešit problémy, být komunikativní, Vytvořit si základní mravní a estetické postoje své osobnosti, na základě vlastního hodnotového žebříčku si vytvořit jasné názory a postoje.


Naše děti nejsou méně chytré než ty v předchozích generacích. Musíme jenom nacházet nové cesty, jak je přesvědčit o tom, že se vzdělávají pro sebe a svou budoucnost.


Život má ten smysl, který mu dáme. (Seneca)

Havířov, 1. září 2017                                Mgr. Jiří Kotaška (ředitel školy)